Czy wiesz, że maksymalny zasięg radaru F4U-2 wynosił 8 km?

Opis techniczny samolotu F4U-1 (napęd)

Napęd samolotu stanowił 18-cylindrowy silnik tłokowy w układzie podwójnej gwiazdy Pratt & Whitney R-2800S Double Wasp, chłodzony powietrzem. Silnik o powierzchni czołowej 1,4 m2 został połączony ze sprężarką dwustopniową o dwóch zakresach prędkości, z automatyczną regulacją sprężania. Przy prędkości obrotowej 2700 obr/min silnik zapewniał moc startową 1470 kW (2000 KM). Napędzał on trójłopatowe metalowe śmigło Hamilton Standard, samoprzestawialne, o średnicy 4,06 m lub 3,98 m w wersji F4U-1A. Prześwit między ziemią i końcówkami łopat śmigła wynosił 0,46 m. W zbiorniku kadłubowym i w zbiornikach rozmieszczonych w krawędziach natarcia płata mieściło się 1366 dm3 paliwa. Od października 1943 roku w samolotach F4U-1 można było podwieszać dodatkowy zbiornik paliwa o pojemności 662 dm3, odrzucany w locie. W wersji F4U-1D instalowano dwa dodatkowe zbiorniki paliwa po 568 dm3 na zaczepach pod centropłatem i wtedy łączna objętość paliwa wynosiła 2033 dm3. Przed kadłubowym zbiornikiem paliwa znajdował się opancerzony zbiornik zawierający 98 dm3 oleju.