Czy wiesz, że końcówki płatów Corsairów (poczynając od wersji Corsair Mk. II) skrócono o 0,4 m, ponieważ hangary brytyjskich lotniskowców były niższe od amerykańskich, dzięki czemu myśliwce w hangarach mogły mieć złożone skrzydła?

Galeria szczegółów budowy F4U

foto Chance Vought F4U-1A 'Corsair' - przekrój.
foto Chance Vought F4U 'Corsair' - przekrój.
foto Prototyp i wersje rozwojowe samolotu myśliwskiego F4U.
foto Chance Vought F4U-1A 'Corsair' - wnętrze kabiny.
foto Chance Vought F4U 'Corsair' - wnętrze kabiny.
foto Kabina pilota F4U-1A po usunięciu fotela pilota. Widoczna główna tablica przyrządów i lewa burta kabiny. Zwraca uwagę fakt, że kabina nie ma podłogi.
foto Widok na przednią część kabiny pilota wersji F4U-4. Nad główną tablicą przyżądów widoczne są przełączniki uzbrojenia, a pomiędzy nimi widoczny fragment celownika.
foto Widok na przednią część kabiny pilota wersji F4U-5P.
foto Silnik Pratt & Whitney R-2800 Twin Wasp serii C przygotowane w wytwórni do wysyłki do zakładów lotniczych. W takie silniki wyposażone były wersje F4U-4 i F4U-7.
foto Dwudziestoośmiocylindrowy silnik Pratt & Whitney R-4360-4 Wasp Major w układzie poczwórnej gwaizdy o mocy 2243 kW (3042 KM). Silnik ten wykorzystywany był do napędu wersji F2G-1 i F2G-2.
foto F4U-1A Corsair na lini montażowej zakładów Vought w Bridgeport. Widoczny silnik i instalacje silnikowe. Skrzydła częściowo złożone.
foto F4U w hangarze.
foto Miejsce składania lewego skrzydła.
foto Miejsce składania prawego skrzydła wersji FG-1D po jego złożeniu. Pozostałe wersje nie różniły się w tym szczególe konstrukcyjnym.
foto Chwyt powietrza do chłodnic i sprężarki.
foto Osłony kabiny stosowane w różnych wersjach F4U.